گروه شهری: یک فوریت لایحه تعیین کرایه اتوبوس های بخش خصوصی شهر تهران در جلسه دیروز شورای شهر به تصویب رسید.

به گزارش همشهری، مهدی چمران  رئیس شورای اسلامی شهر تهران در آغاز دویست و هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورا با تشکر و قدردانی از حضور گسترده مردم در انتخابات اخیر گفت: حضور مردم در انتخابات این دوره شوراها 3 برابر بیشتر از دوره قبل بود و این نقطه قوتی برای نظام به وجود آورد و علاوه بر این در انتخابات خبرگان و میان‌دوره‌ای مجلس نیز رکورد جدیدی بر جای گذاشت.

از سوی دیگرمحمد احمدی بافنده مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه نیز هنگام بررسی لایحه مذکور با اشاره به برخی اظهار نظرها و نگرانی های مربوط به کاهش احتمالی اتوبوس‌های بلیتی با توجه به راه اندازی اتوبوس های ریالی بخش خصوصی در  گزارشی به شورای شهر، هرگونه کاهش تعداد اتوبوس در این زمینه را رد و بر توسعه حمل و نقل عمومی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 300 خط اتوبوس بلیتی و 42 خط اتوبوس ریالی بخش خصوصی در سطح شهر فعال است گفت: 6 شرکت  بخش خصوصی مسئولیت این 42  خط را با نظارت شرکت واحد اتوبوسرانی به عهده دارد و نرخ‌ها براساس تصمیم شورای شهر تعیین شده است.

احمدی بافنده در پاسخ به برخی سئوالات اعضای شورای شهر در این زمینه گفت: در سال جاری  توانسته ایم 722 دستگاه اتوبوس از سهمیه سال 84 شهرداری تهران از وزارت کشور تحویل بگیریم .

وی همچنین گفت: در جنوب شهر تهران سعی شده تا حد ممکن خطوط ریالی اضافه نشود و خطوط  ریالی بیشتر در حاشیه شمال تهران فعال هستند.

بافنده در پاسخ به سئوال رئیس شورای شهر که پرسید آیا با ورود اتوبوس های ریالی از تعداد اتوبوس های  بلیتی کاسته شده است گفت: به هیچ عنوان در خطوط بلیتی کاهش تعداد اتوبوس نداشته‌ایم .

خسرو دانشجو مخبر کمیسیون شهرسازی نیز گفت: شورای شهر تاکنون هیچ مصوبه ای در باره تعیین نرخ اتوبوس‌های ریالی نداشته،  درحالی که تعیین نرخ حمل و نقل عمومی شهری بر عهده شورای شهر است.

مشارکت در توسعه کتابخانه‌ها 
در جلسه روز سه شنبه شورای شهر همچنین طرح مشارکت شهرداری تهران در توسعه و ساماندهی وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهر تهران تصویب شد.

بر اساس این طرح شهرداری تهران موظف است در اجرای مفاد ماده 6 قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور در خصوص تخصیص حداقل نیم درصد از درآمدهای شهرداری ها به منظور اداره امور کتابخانه ها با لحاظ حجم قابل توجه کتابخانه های تحت مدیریت شهرداری و هزینه های مترتب بر آن، نسبت به همکاری و هماهنگی با هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی از طریق اخذ تفاهم نامه ای مشخص و بر اساس شاخص های مربوطه اقدام کند.

رسول خادم رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر،هنگام بررسی این طرح گفت: با توجه به اینکه شهرداری تهران در سطح شهر 2 برابر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه تحت پوشش دارد، ‌ساماندهی کتابخانه‌های تحت پوشش شهرداری ضروری است .

در این جلسه همچنین یک فوریت لایحه  اصلاح بخشی از بودجه عمرانی سال 85 شهرداری برای بهسازی سنگ فرش پیاده رو خیابان ولی عصر(عج) مطرح ولی طرح برای بررسی بیشتر به  صورت عادی درآمد.

امیررضا واعظی آشتیانی هنگام بررسی این لایحه گفت: زیبا سازی و مبلمان شهری فقط نبایدبه خیابان ولیعصر محدود شود. وی افزود: اجرای پروژه بهسازی و سنگ فرش پیاده روهای خیابان ولیعصر حدود 100 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد ولی در لایحه ارایه شده به شورای شهر صحبتی از هزینه های مورد نیاز  نشده است.

رئیس شورای شهر نیز در این باره گفت:  در کلان شهر تهران تاکنون به سواره ها اهمیت داده شده است و از این به بعد  می خواهیم  پیاده ها  نیز در  اولویت قرار گیرند.

چمران  تاکید کرد که بهسازی پیاده رو خیابان ولیعصر با این رویکرد  دلیلی بر اسراف نیست.

رئیس شورای شهر همچنین در پاسخ به سوال دیگری در باره احتمال بروز برخی اختلافات در شورای سوم نیز گفت: هر شورایی اگر کار اصلی و تخصصی و علمی خود را انجام دهد مشکلی پیش نخواهد آمد ولی اگر بخواهد بر اساس تفکرات سیاسی عمل کند چه  یکدست باشد و چه دارای تفکرات مختلف، برایش مشکل پیش می آید.

کد خبر 11405

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز